Krkonošské poklady I. - Semily, Jablonec n. Jizerou, 14. 8. 2020

Mě a moji rodinu čeká 7 dní v Krkonoších a 2 dny v Jizerských horách. Těším se jako malá holka, že se zase rozeběhnu horskou loukou a budu koukat na ty kopce kol dokola... Balíme a v 10.45 odjíždíme od domu směr Semily. V Semilech stavíme na jídlo. Z nenápadně pizzerie je parádní místo s dobrým jídlem. Tom potřebuje vybrat hotovost, a tak jdeme do centra města. Kluci kupují baterky, mě to táhne na věž a další historické skvosty města. Jdeme okolo Pojizerské galerie a je jasné, že se tam musíme stavit. Expozice Jizerští malíři, poklady let dávno minulých a také fotografie a artefakty válečné. V krásném půdním prostoru se rázem ocitneme v minulém století se zvyky a řemesly. Esterka hraje o poklad a společně nás to moc baví. Je opravdu na co koukat. A my se toho díky hře hodně o tomto kraji dozvídáme. Na závěr kupuji suvenýry, mají je skvostné. Kabelku džínovou a také obal na knihu s kapsou od džín. Mají krásné skleněné šperky. Tak snad příště. A krásné malované knoflíky a špendlíky pro štěsti... Výrobky lidi ze zdejšího kraje. Nádhera... Odjíždíme za deště a máme to 17 km do Tříče, do místa, kde budeme ubytováni. Od Vysokého nad Jizerou se svažujeme do údolí. Penzion je veliký, u potoka a vedle silnice. Petr, Tomův spolužák, je fajn a jeho žena je též moc milá. Ubytují nás a my se jdeme projít do Jablonce nad Jizerou vzdáleného necelé 2 km z kopce. Jsme obklopeni kopečky. V Jablonci je hřiště dětské i fotbalové, také staré koupaliště. Projdeme se a hurá zpět po červené. Trochu více do kopce. V dáli bouří, ale vidíme hory, je to krása. V této chvíli jsem šťastná. Děti nás trochu proklínají. Déšť se nedostavil a sušší přicházíme na penzion. Hurá na večeři. Hádám, že bude kuřecí řízek a také, že jo. Petr si k nám sedá, povídáme. Dám 2 malé Plzně a hurá do pelíšku. Nemohu chvíli usnout, je tu teplo. V noci otevírám okno, je to mnohem lepší... K ránu slyším potok, to je příjemné. Pak projíždějící auta, to už je horší... Ale není jich moc a penzion je jinak utopený v údolí a kolem není krom ranních aut žádný hluk, což je paráda.

Huawei VTR-L29

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.