Jizerské poklady IV - Josefodolské vodopády, Horní Maxov, 23 .8. 2020

V půl deváté začínám dopisovat deník za poslední 2 dny, po deváté jdu na snídani... Venku pod mrakem a chladněji. Nasnídáme se a vyrážíme s Evou, Jirkou, Esťou a Zuzkou na Josefodolské vodopády. Parkoviště je plné, ale jedno místo se najde. Stoupáme lesní pěšinou, přes kořeny, Esťa nachází 3 malé hříbky. Řeka je divoká s velkými balvany. Za cca 1 km jsme u prvního vodopádu, ten poslední, třetí, je nejkrásnější. Holky jsou ucabrtané, jdeme ještě asi kilometr po chodníčkách a dojdeme na cestu, která nás dovede k autu. Jedeme do restaurace v Maxově, U Toníčka, je tam plno, ale místa se dočkáme a moc si pochutnáme. Venku se honí mraky, já se vydávám ještě za ves na louku s výhledem na Ještěd a na místní hřbitov. Stihnu to za hodinu a půl, vrátím se v půl páté na kávu a začneme balit. V 17.35 usedáme do auta a vyrážíme ku Praze. Chytne nás silný déšť, naštěstí brzy ustane. Cestou se kocháme roubenkami a cesta nám celkem pěkně utíká. Děti jsou upovídané. Mají otázek, pusy se jim nezastaví.... Malý nákup v Lidlu, doma vybalit a zabalit Adama do Malejovic a hurá do hajan. Voláme si se Staňou, ale nemůžeme se dohnat. Píši, ať zavolá, až bude mít prostor... Je 22.09 a nám končí 9 dní dovolené. Bude na co vzpomínat.