Nedotčený půvab nejvýchodnější části Krkonoš, Rýchory, část III. - Z Albeřic do Velké Úpy, 19. 6. 2016

Ráno se probouzíme až po 7. hodině. V pokoji je tma, venku šedá obloha. Seběhneme dolů na snídani, kde si užíváme křehkých rohlíků a míchaných vajec. Po snídani, v 9 hodin, vyrážíme vstříc horám. Jdeme kolem chaty, kde jsme včera strávily příjemný čas u rodiny našeho spolužáka. Je ohromné dusno, svlékáme svršky u Lysečinské boudy a pokračujeme do Horní Malé Úpy, která je kouzelnou vesničkou s kostelem, hřbitovem, troskami letadla z války, nádhernou farou a pěknými chalupami. Výhledy do okolí jsou dechberoucí. Začínáme klesat ke Spálenému mlýnu a pak zase stoupat k Janovým boudám. Vedle v chatě Míla poobědváme bramboračku a se zataženou oblohou a kapkami deště vyrážíme směrem k Velké Úpě, kde stíháme náš autobus. Vracíme se z krkonošského ticha do městského šumu. Sotva dosedneme, ozývá se bouřka a náhle je tu ohromná průtrž mračen. Bylo to načasované a krásné… Příště přes Žacléř a Lysečiny, tam tudy jsme chtěly jít původně. Už teď se těším znovu do Pralesa a na Rýchorskou boudu. Musíme Ti to Veroniko ukázat, když jsi o výlet s námi přišla. Myslím, že to bude nejpozději začátkem podzimu. Holky, děkuji za vaši společnost, bylo mi s vámi dobře. Péťo, děkujeme za pozvání, ale nakonec jsme do Pece nedošly. Tak příště. A to už třeba vyrazíš s námi. Další z mých snů se naplnil. Krkonoše se staly mou láskou.